ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال برای کاربرد در منسوجات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمیرا موحدی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «ارزیابی فنی هدهای جدید چاپگرهای دیجیتال چاپ منسوجات با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی» گفت: این طرح با هدف اولویت بندی معیارهای فنی هدهای چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی نیاز این بخش، اجرایی شده است.

وی افزود: انتخاب هدهای جدید ارائه شده در بازار جهانی و ورود به بازار ایران از دیگر اهداف اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مهم ترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که ویژگی ها، سرعت و کیفیت چاپ را تعیین می کند، گفت: اجرای این طرح می تواند تا حدودی از نظر معرفی و بررسی ویژگی های چند نمونه از هدهای جدید و به روز دنیا و شناخت اولویتهای موردنظر صنعتگران در انتخاب آن ها، موثر باشد.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فرآیند اجرای پروژه عنوان کرد: در ابتدا چند نمونه از جدیدترین هدهای ارائه شده در بازار روز دنیا توسط بهترین کمپانی های تولیدکننده آنها، شناسایی و با مطالعه تکنولوژی آنها، ویژگی های فنی پر اهمیتشان بررسی و به عنوان معیارهای تعیین کننده، مورد نظر قرار گرفت. 

موحدی ادامه داد: سپس از طریق طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر مبنای مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیاهای موجود، با توجه به اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند. نهایتا اولویت بندی هدهای موجود براساس ویژگی ها و معیارهای بررسی شده، ارایه و بهترین گزینه از بین هدهای موجود، انتخاب و پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه  تهیه دیتاشیت ها و اطلاعات فنی و تجاری هدها از کمپانی های سازنده آن ها در کشورهای خارجی از چالش های این طرح بوده، بیان کرد: مخاطب این طرح، می تواند صنعت چاپ دیجیتال باشد.

وی خاطر نشان کرد: از نتایج بررسی های این طرح می توان برای کمک به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره کرد.

 فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: تاکنون از این روش برای اولویت بندی معیارهای فنی در صنعت چاپ دیجیتال استفاده نشده است.

وی افزود: نهایتا با تحلیل های انجام شده ی آماری و ریاضی و نتایج به دست آمده در این زمینه، شرکت های مهندسی و بازرگانی واردکننده و فروشنده  هدهای چاپگر دیجیتال، می توانند تا حدودی با نمونه هایی از اولویت های خریداران این هدها، آشناتر شده و با شناسایی آن ها، از بین گزینه های جدید موجود در بازار جهانی، بهترین هد متناسب با اولویت های مصرف کنندگان را وارد کرده و به خریداران خود، پیشنهاد دهند.

به گزارش مهر، استاد راهنمای این پروژه دکتر محمدرضا بابائی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

*این خبر به نقل از خبرگزاری مهر منتشر شده است*

اشتراک در شبکه اجتماعی

مطالب مشابه با این مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.